Belediyenin Eksperi, Bilirkişisi Kim? (Kocaeli Emlak Haber)

BELEDİYENİN EKSPERİ, BİLİRKİŞİSİ KİM?

Geçtiğimiz hafta gayrimenkulle ilgili tartışılan bir konu vardı. Derince Belediyesi’nin 2007 yılında 1.2 milyona aldığı bir arsayı, tam 9 yıl sonra 25 milyona satması oldu ama ne tartışma…!
Bir anda siyasilerden tutun, tüm kent emlakçı oldu çıktı.
Yok, bu arsa bu kadar eder mi?
Yok, bu arsaya ev yapılırsa bu kadar satılır mı?
Yok, bu arsaya 700 konut yapılır mı?
Yok, bu arsa m2 1.000 TL çok ucuz değil mi?
Yok, bu arsanın gerçek değeri 2.000 TL değil mi?
Yok, yok, yok sorular böyle uzuyor…
Ben anlamıyorum, biri çıksa dese ki;
“Bu arsanın metrekare birim fiyatı 3.000 TL” bunu duyduktan sonra yorumunuz, düşünceniz veya eleştirileriniz bu fiyata göre mi olacak?
25.000 m2 bir alandan bahsediyoruz. Derince Belediyesi bu fiyatı kafasına göre belirlemedi. Bu fiyatı belirlemek için uzman görüşleri ve raporları oluşturduktan sonra ortaya çıkmıştır.
Evet, Derince Belediyesi’nin elinde bir ekspertiz raporu mevcut. Bir veya birkaç gayrimenkul değerlendirme uzmanı raporunu sunmuş ve bir değer ortaya çıkmış.
Şimdi herkes bu değerlendirmeyi yapan ve yapanları merak ediyor. Başta en çok da ben ediyorum…!
Bu kadar çok konuşulan, tartışılan, satışı gerçekleşen ama yorumları ve eleştirileri bitmeyen bu arsanın ekspertiz raporunun altına kimler imza attı?
Aslında buradan yola çıkmak gerekmiyor mu?
On beş yıldır emlakçılık yapıyorum ama bir Derince Belediyesi Başkanı Haydar Bulut kadar gayrimenkul uzmanı olamamışım…!
Kim ne derse desin, adam bu işi biliyor. 9 yılda bir arsadan 25 kat para kazandı? Bunu ben demiyorum, bu arsaya değer biçen bilirkişiler ve eksperlerin raporları diyor.
Bu raporları bizler çok gördük…!
Adam Kocaeli’ni sadece otoyolu kullanırken gördüğü bir süreçte, bir bakmış kendini Kocaeli’nde bir mülküdeğerlendirmek için bulduğuna çok şahit olmuşumdur!
O yüzden merak ediyorum bu değerlendirmeyi kim yaptı diye?
Umarız Derince Belediyesi’de bu konuda bir açıklama yapar.
Bizlerde bu raporun durumuna göre yorumlarız. Ucuz mu satıldı, yoksa değerine mi satıldı diye. Bekleyelim bakalım…

BUNU PAYLAŞIN
Previous Post
Next Post