KATALOGLARI VERMESEYDİNİZ DAHA İYİYDİ ! Köşe Yazısı

KATALOGLARI VERMESEYDİNİZ DAHA İYİYDİ…!

Konut işine giriyorsun, milyon TL yatırıyorsun, tanıtım için ciddi paralar harcıyorsun ama konut projelerinin en büyük tanıtım şekli olan katalog yaptırıyor ve dağıtıyorsun ama bazıları rezil!
KOTO tarafından bu yıl 2.'si düzenlenen İdeal Ev, Evlilik ve Konut Fuarı’nı büyük bir heyecanla gittim. Geçtiğimiz yıla göre daha iyi ama yeterli mi? Değil…!
Neyse bu konu ayrıca değerlendirilecek…!
Benim derdim, bu fuara katılan inşaat firmalarının yaptırmış olduğu kataloglar. İçlerinde birçok iddialı konut projeleri ve inşaat firmaları vardı. Her birinden, bizzat ziyaret ettim ve hepsinden, daha sonra incelemek adına kataloglarını aldım.
Daha sonra sakin kafayla, iş yerimdeki odamda hepsini tek tek ortaya serdim ve incelemeye başladım.
Fuara gittiyseniz ve proje kataloglarını aldıysanız beni çok daha iyi anlayacaksınız…!
Farkındaysanız, inşaat firma ismi ve konut proje ismi vermeden eleştirmeye çalışıyorum. Onlarda kendilerini çok iyi biliyorlar. Bu fuara çok daha profesyonel hazırlanmaları gerekiyorlardı.
Belki de onlar bunun farkında değillerdir ama benim gibi katalogları ortaya koyup değerlendirme yaptıklarında ne olduğunu çok iyi anlamış olacaklardır.
Hiç bizlere bu katalogları vermeseydiniz daha iyiydi.
Kataloglar demişken, bir de bu inşaat firmalarının web sayfalarını değerlendireyim. Gerçi bu konuda da sınıfta kaldılar.
Bu kadar mı olur. Günümüzde internetin her geçen gün hızla ilerlediği bir ortamda, iki-üç resimle milyonluk konut sitelerini mi tanıtacağınızı zannediyorsunuz.
Şaşalı konut site isimlerinin yanında, tanıtım fakiri olan bu inşaat firmaların, bu konutları satın almak isteyenlerle dalga geçtiklerini bile düşünüyorum.
Keşke sizlere bunları somut olarak anlatabilseydim.
Konut isimlerini yazsam, hemen ararlar ve birçok bahane üretirler.
Yok; “Geç kaldık”
Yok; “Reklamcımız gecikti”
Yok;”Bizi zaten satıyoruz”
Bahaneler hazır.
Hiç kendinizi kandırmayın. Bu konuda bazı güçlü büyük firmalar sınıfta kaldı.
Bu arada fuarda görmek istediğim birkaç büyük inşaat firmasının katılmadığını görünce de şaşırdım.
Neden böyle bir organizasyona katılmazlar ki? Ya onlar bu fuarı küçük görüyorlar veya bu fuarı düzenleyenlerin görmediği başka bir şeyler var…!
Bir dostum, bu fuarı bir tek cümleyle özetledi de “Panayır havasında” Belki haklıydı ama hepimiz bu konut sektörünün içindeyiz. Evet, eleştireceğiz ama aynı zamanda da katkı vereceğiz, düzeltmeye çalışacağız. 


BUNU PAYLAŞIN
Previous Post
Next Post